Rosenholm Have & Park bruger cookies for at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på have-park.dk

Handelsbetingelser

Firmaoplysninger

Rosenholm Have & Park ApS

Dalgårdsparken 2

8543 Hornslet

Telefon: 86 99 77 67

E-mail: rosenholm@have-park.dk

CVR. nr. 27509703

--------------------------------------------------------------------------

Bestilling

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Rosenholm Have & Park ApS har derfor mulighed for at annullere din ordre, som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

--------------------------------------------------------------------------

Priser

Når du bestiller varer via vores net-butik, skal du være opmærksom på at alle priser er opgivet i DKK og er inkl. afgift. Priserne angives inkl. moms Ændringer i pris kan forekomme, alt efter dit bestillingstidspunkt. Dette skyldes at priserne er dagspriser og ofte ændres løbende. Såfremt Rosenholm Have & Park accepterer din ordre, vil køber blive faktureret den pris, der er gældende på bestillingsdatoen.

--------------------------------------------------------------------------

Betaling

Hos Rosenholm Have & Park ApS modtager vi betaling med Dankort. Beløbet for varerne trækkes først, når vareren sendes fra Rosenholm Have & Park ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt under købet. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit betalingskort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL(Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Det betyder at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Hos Rosenholm Have & Park ApS krypteres alle dine kontooplysninger med SSL.

Vi tager forbehold for prisændringer og tastefejl, billede fejl, udsolgte og udgåede vare samt leverancesvigt fra tredjepart. Skulle ovenstående være tilfældet i forbindelse med din ordre, vil du blive kontaktet af Rosenholm Have & Park ApS.

--------------------------------------------------------------------------

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • GLS Pakkeshop
  • GLS til privatadressen
  • GLS til erhvervsadresser
  • Fragtmand såsom Danske Fragtmænd
  • Afhent hos Rosenholm Have & Park ApS

Forventet leveringstid er 2-6 hverdage, men kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. I tilfældet af restordre vil du blive kontaktet af Rosenholm Have & Park ApS via telefon eller modtage en e-mail med forventet leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke sat i restordre, kan den naturligvis afbestilles. Der leveres både til private og erhvervs adresser. Ordrer indeholdende bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet - der efterleveres ikke.

Rosenholm Have & Park ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der leveres kun varer til adresser og brofaste øer i Danmark , men du kan kontakte os på rosenholm@have-park.dk eller tlf.: 86 99 77 67.

Transportskader skal omgående meddeles til den, der bringer varerne. Risiko for vare købt ved Rosenholm Have & Park ApS overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Er leverancen med Danske Fragtmænd, er leveringen til hoveddøren på gadeplan. Vi gør opmærksom på at Danske Fragtmænds forretningsbetingelser, herunder CMR-loven, finder anvendelse. Er du ikke hjemme på leverings tidspunktet, tager fragtmanden varen med retur og du kan hente den på den nærmeste fragtcentral. Du har også mulighed for at fragtmanden stiller varerne, selvom du ikke er hjemme, dette er på eget ansvar og noteres i feltet ”bemærkninger”.

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Risikoen ved at bestilte varer går til grunde eller beskadiges, på grund af hændelige forhold overgår først til køber, når varen befinder sig i købers varetægt.

--------------------------------------------------------------------------

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til rosenholm@have-park.dk eller benytte fortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Vedrørende returnering, bedes du benytte GLS eller Post Danmark som udbyder, og ikke andre alternative pakkedistributører. Dette sikrer, at du kan spore din vare i tilfælde af at den skulle gå tabt under returforsendelsen. Det anbefales at du returnerer varen i en forsvarlig emballage – sammen med fakturaen, hvor du gør det klart at du gør brug af fortrydelsesretten til at få refunderet din bestilling. Du bedes returnerer varen som en forsigtig pakke med GLS eller Post Danmark.

Såfremt Rosenholm Have & Park ApS modtager de returnerede varer i acceptabel stand, refunderes det modtagne beløb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Rosenholm Have & Park
Dalgårdsparken 2
8543 Hornslet

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

--------------------------------------------------------------------------

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.have-park.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, og erhvervsdrivende har 12 mdr. reklamationsret, som købe loven foreskriver. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Rosenholm Have & Park ApS
Dalgårdsparken 2
8543 Hornslet

--------------------------------------------------------------------------

Forbehold for ændringer

Rosenholm Have & Park ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for denne hjemmeside. Du bedes derfor holde dig opdateret løbende om eventuelle ændringer.

--------------------------------------------------------------------------

Personlige data ved bestilling

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.


Product successfully added to the product comparison!